Marka ferrari u fanów motoryzacji zawsze wzbudza mnóstwo emocji. Dla wielu osób staje się też oznaką prestiżu, statusu społecznego i materialnego, często wybierają ją gwiazdy telewizji, zdobywcy Internetu i miłośnicy czterech kółek.
Zwykłych zjadaczy chleba może to dziwić, wzruszają ramionami, bo posiadanie ferrari nie ma dla nich większego znaczenia, ale historia powstania marki jest ciekawa.
Ferrari – jak powstała marka samochodu spełnionych marzeń?
Przedsiębiorstwo Enzo Ferrariego powstało w roku 1938, prowadził on stajnię wyścigową o nazwie Scuderia Ferrari, był fanem i uczestnikiem wyścigów samochodowych i osiągał znaczące w tym światku sukcesy. Pojazdy cywilne zaczęto produkować z końcem lat 40- tych XX wieku. Stały się symbolem luksusu i wyszukanego stylu.
Firma korzystała z designu takich projektantów jak: Pininfarina – tej firmie sławę przyniosły projekty karoserii wykonywane w latach 30- tych ubiegłego wieku na specjalne zamówienie gwiazd Hollywoodu, w projektach miały również swój udział marki: Scaglietti, Bertone i Vignale. Cechy, na które znawcy motoryzacji zwracają szczególną uwagę to stosunkowo niewielkie silniki, odznaczające sie wysokimi osiągami i charakterystycznym brzmieniem oraz ekskluzywny wygląd auta. Na początku nowego wieku sytuacja przedsiębiorstwa nie miała się najlepiej, jego głównym udziałowcem jest Fiat, również banki: Mediobanca i Mubadala Investment Company. Siedziba firmy znajduje się we włoskim mieście Maranello.
Można się zastanawiać na ile do popularności samochodu przyczyniła się reklama w kinie i telewizji. Od dawna samochodów używa się do kręcenia wysokobudżetowych produkcji. Spopularyzował je między innymi znany w wielu krajach, również w Polsce, chętnie oglądany serial policyjny Miami Vice. Auta występowały w nim w zestawie: czerń i biel. W pierwszym i drugim sezonie serialu było to czarne Ferrari Daytona, w późniejszych biały model Ferrari Testarossa.
W portalu czterykolka.pl znajdziesz artykuł o samochodzie upamiętniającym właściciela, czyli Enzo Ferrari.